Türkiye’nin en iyi üniversiteleri


Üniversiteler hayatımızı değiştiren bizi çok daha farklı bir insan olmamızı sağlayan,
kültürlü bir insan haline getiren, adeta eğip büken, yoğuran, belli bir kalıba
sokan, ufkumuzu açan, özgür düşünmeyi öğreten, olaylara farklı gözle
bakabilmeyi aşılayan önemli eğitim kurumlarıdır. İyi bir üniversitede alınan
eğitim bu yüzden çok önemlidir. Üniversitelerin iyi olması mezun olduğunuzda
size açılmayacak olan kapıların açılmasını sağlayabilecektir. Ülkemizde pek çok
üniversite vardır, bu üniversitelerden bazılarında oldukça iyi bir eğitim almak
mümkün iken, diğerleri ise normal bir eğitim sunmaktadır. Bu yüzden üniversite
seçimi yaparken geleceği etkileyeceğini bilip en yeni üniversiteye gitmek için
çaba göstermeniz gerekecektir.


Ülkemizde en iyi üniversitelerin hangisi olduğunu, eğitim seviyelerini ve en iyilerden başlamak üzere en iyi üniversiteler listesini aşağıda bulabilirsiniz.

  1. Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) / Ankara
  2. Hacettepe Üniversitesi / Ankara
  3. İstanbul Teknik Üniversitesi  / İstanbul
  4. İstanbul Üniversitesi / İstanbul
  5. Bilkent Üniversitesi / Ankara
  6. Ankara Üniversitesi / Ankara
  7. Gebze Teknik Üniversitesi / İzmit
  8. Ege Üniversitesi / İzmir
  9. Gazi Üniversitesi / Ankara
  10. Boğaziçi Üniversitesi / İstanbul

Yukarıda en iyi üniversiteleri görmektesiniz. Ülkemizde yapılan araştırmalara göre mezun olduktan sonra öğrencilerin iş bulma süreçleri, mezunların kendilerini geliştirme ve yüksek kademeli işlerde istihdam edilmeleri gibi farklı pek çok kriterler göz önüne alınarak değerlendirme yapılmıştır. Yapılan değerlendirmeler neticesinde ODTÜ ülkemizin en iyi üniversitesi konumunda yer almaktadır.

Ülkelerin dünya sıralamalarına baktığımızda ise yine ilk sırada ODTÜ yer alıyor. Dünya’da en iyi üniversiteler sırasında 532. sırada ODTÜ yer alırken, 540. sırada ise İstanbul Üniversitesi yer almaktadır. 559. sırada İstanbul Teknik Üniversitesi, 652. sırada Ankara Üniversitesi, 653. sırada Ege Üniversitesi, 669. sırada Gazi Üniversitesi, 699. sırada Boğaziçi yer almaktadır. Üniversitelerin dünya sıralamalarını etkileyen faktörlerin başında üniversiteler tarafından uluslararası seviyede yayınlanmış makale sayıları yer almaktadır. Türk üniversitelerinin dünya sıralamasında yaşanan düşüşün temel sebepleri arasında, üniversitelerin yayınlamış oldukları makale sayılarının artmasına karşılık bilimsel makaleye atıf alan makale sayılarında artış olmaması gösterilmektedir.

Kariyer planlaması daha küçük yaşlarda yani üniversite öncesinde yapılmalıdır. Sizler de kariyer planlaması yaparken her zaman en iyi üniversitede eğitim almayı hedefinize koyun. Böylece ODTÜ olmasa bile Ege üniversitesi olur ve netice olarak iyi bir eğitim elde etmiş olursunuz. Unutmayın ki iyi bir mesleğin yolu her zaman iyi bir üniversiteden geçmektedir.

Comments

Popular posts from this blog

Eğitim Öğretim Açısından Özel Ders Tanımı